Informatie rondom garantie & retour

Herroepingsrecht

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag exclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@dreadsenfrutsels.nl
Ik zal vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Uitzonderingen retourneren

a. Bij verzegelde producten. ( Denk aan de verzorging lijn van Rawroots )  Wanneer de verzegeling verbroken is zijn bij deze producten niet retourneerbaar.

b. producten m.b.t. Hygiene zoals bad en slaapmutsen.

c. synthetische dreadssets en verlengingen die speciaal op maat worden gemaakt.
 

Wat valt er onder maatwerk ? 
Alle artikelen die niet standaard op voorraad zijn. Zoals ' made to order' producten.
In mijn webshop zijn dit ; synthetische en human hair dreadlocks die ik speciaal voor jou maak. Denk aan jouw haarkleur en/of lengte.
Deze bestellingen hebben ook een levertijd, vaak van 14 dagen.

Al mijn maatwerk wordt om welke reden dan ook : Niet vergoed.

De wet formuleert het als volgt: de levering van volgens specificaties van de consument vervaardigde zaken, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn.

Al deze ' maat producten ; worden niet retour geaccepteerd.

Retouren kunnen worden gestuurd naar ons post adres:

Schravenweijde 14

6662 EE

Elst 

Garantie

Ik geef om mijn producten en doe logischerwijze mijn best om deze in topconditie aan u te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurd waardoor u aanspraak kunt maken op garantie. Wettelijk gezien bent u verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij mij hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging.

Klachten

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden je aan om klachten eerst bij mij kenbaar te maken door te mailen naar info@dreadsenfrutsels.nl Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/consument/geschil/. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.